Uitbreiding campagnetoolkit Doe meer met Taal
Onlangs is de Rijksoverheid de campagne Doe meer met Taal gestart. Het doel is mensen motiveren hun taal- en digivaardigheden te verbeteren. De campagne richt zich op NT1’ers tussen de 20 en 49 jaar. Vanaf januari draait de campagne op volle sterkte. Help ook mee om nog meer mensen te bereiken en gebruik de campagnematerialen.
Nieuwe materialen in de toolkit
Voor gemeenten, bibliotheken en andere organisaties is er een toolkit met campagnematerialen beschikbaar. Onlangs plaatsten we een oproep om door te geven aan welke wervingsmaterialen behoefte is. Dankzij de reacties zijn de volgende nieuwe materialen toegevoegd aan de toolkit:
- Beeldmateriaal zonder Rijksoverheid-logo;
- Kant-en-klare teksten (posts) voor social media;
- Kant-en-klare teksten voor e-mails en nieuwsbrieven;
- Video’s geschikt voor narrowcasting kanalen (bijv. voor het stadsdeelkantoor, de wachtruime bij de huisarts of het consultatiebureau) - binnenkort beschikbaar;
- (Personaliseerbare) posters.
Landelijke media inzet
Landelijk zet de Rijksoverheid vanaf januari radiocommercials in en online advertenties op websites. Deze sluiten aan bij de interessegebieden van de doelgroep. Denk hierbij aan korte online video’s en statische ads (foto’s met tekst). Ook wordt er geadverteerd op Google, Facebook en Instagram. Meer informatie over de campagne is te lezen in het nieuwsbericht: Start campagne Doe meer met Taal.
Vragen?
Bij vragen en opmerkingen over de inhoud van de toolkit kan je contact opnemen met Joyce Sint Nicolaas (j.sintnicolaas@hvdm.nl) of met Annabel de Ridder (a.de.ridder@hvdm.nl) van HvdM. Als je gebruik maakt van de materialen, vinden we het leuk om dit te horen.